Corporate identities (en huisstijltjes)

Grote opdrachtgevers zoals Rabobank en Borland International, hadden hun huisstijl al voor elkaar. Voor hen pasten we zo goed mogelijk de uitgebreide voorschriften toe. En in het kielzog van hun ontwerpbureaus konden we ook een aantal verlengstukken van hun huisstijl doorontwikkelen, zoals die van Rabobank International en Borland Benelux en Scandinavië. Daarnaast hebben we vele middelgrote en kleinere ondernemingen aan een nieuwe positionering en uitstraling mogen helpen. Soms vanaf scratch - inclusief nieuw logo, soms met behoud van een eerder gemaakt logo, soms vanuit een al deels bestaande huisstijl. En vaak inclusief een manual voor toepassingen door derden of door de opdrachtgever zelf, om de stijl in de toekomst consequent te houden.

Rabobank heeft soms interne campagnes of events die een eigen logo verdienen. Click maakte een aantal van deze campagnes en deed ook de communicatie rondom een aantal events. Zoals de jaarlijkse Rabobank Visie, met voor 2014 een feestelijke jubileum-logo, met als thema Europa.

Terravin had een bestaand logo. Click paste het logo toe in stationery en er zijn afgeleide vormen voor verschillende doelgroepen gemaakt. De huisstijl kreeg een kleurenpalet, typografie en basistoepassingen, en werd geformaliseerd in een manual. Click maakte ook de website.

DMO vroeg Click een nieuw logo. Met enkele tegenstrijdige waarden in de briefing: zakelijk, frivool, creatief en gevestigd. Hier de ingangen en de uitkomst: de stip is een idee dat zich via een pad in een aantal stappen ontwikkelt en uiteindelijk zelfstandig verder gaat.

Sport&Co, mede opgericht door oud-volleybalinternational Misha Latuhihin, laat kinderen bewegen. O.a. met de SportBox, een doos met spellen. Click maakte het logo, met de vrolijke rups als beeldmerk, en de map met zo’n 40 oefeningen en spelletjes, waarbij eigen fotografie van kinderen in beweging is toegepast.

HL7 is een internationaal protocol in de zorg, met lokale afdelingen. Click vernieuwde het NL-logo, maakte de beeldtaal voor website (zo’n 100 webvisuals met vrije ruimte voor teksten) en gaf en passant het magazine een nieuwe titel.

Voor volleybalvriend en topkok Arjan Smit maakte Click de typografie van zijn logo passend bij het cachet van zijn restaurant en gerechten.

Het hoofdkantoor van Rabobank International in Utrecht produceerde de meeste uitingen voor alle 126 internationale kantoren wereldwijd. Click structureerde de uitingen en via deze uitgebreide manual met cd-rom voor grafici konden de kantoren voortaan vrijwel alles lokaal laten maken.

De kleuren bleven behouden, al het overige veranderde voor Hevo in 1998. Zakelijker maar tegelijk menselijker, met beide benen stevig op de grond, maar ook toekomstgericht en met visie.

Drie keer, in een periode van 22 jaar, heeft Click de huisstijl van Hevo verzorgd. De herpositionering van bouwmanager naar huisvestingsadviseur leidde tot een chicere vormgeving en uitvoering van de vele uiteenlopende huisstijldragers.

Click ontwikkelde ook de vernieuwde huisstijl voor Hevo Bouwmanagement in 2004 en droeg zorg voor alle dragers, van etiketje tot offertemappen, van vlag tot rapporten.

Van 1990 tot 2010 verzorgde Click de stationery voor Borland Benelux en Nordic-vestigingen. Met de vele strategische wijzigingen vanuit USA waren dat in totaal vijf complete restylings, eenmaal zelfs met een nieuwe naam.

Voor de bouw en verkoop van de Welter 650, een luxe sloep, is een apart bedrijf binnen de Welter Groep opgericht. Click ontwikkelde de huisstijl en verkoopbrochure, en gaf vorm aan de website.

De Nevobo heeft er van 2004 tot 2009 over gedaan om te beslissen over te stappen op een nieuwe huisstijl. Hier enkele uitingen uit de overgangsfase, nog met het oude logo.

Het logo van VDC was verouderd en was ook op technische aspecten niet langer gewenst. Click maakte een upgrade, waarmee gefaseerde invoering van een nieuwe huisstijl mogelijk was.

Simplify Life was een website en e-nieuwsbrief voor vrouwen tussen ca. 30 en 50 jaar die de drukte in hun leven de baas willen zijn. Simplify Life reikte tips en inzichten aan om dagelijkse bezigheden tot de essentie te vereenvoudigen en rijker te leven.

Stad en Land Appartementen restaureerde chice panden - veelal 19e eeuwse villa’s - en richtte ze opnieuw in als luxe appartementen. Click maakte de huisstijl en de folder voor het eerste project dat Stad en Land onderhanden nam.

Bureau Reuzer was opdrachtgever vanaf 1991 met meer dan 100 campagnes in Intermediair en vakbladen, totdat de werving&selectie geheel door internet was overgenomen. De huisstijl is in tussentijds vernieuwd en uitgewerkt naar stationery en website.

Het Amerikaanse Quest Software kreeg een tak in Nederland en Click maakte de stationery. Hier de map om losbladige informatie in te steken, met een fraaie stansvorm om een cd en visitekaartje in te steken.

Binnen de huisstijl van Panta Rhei was het paardenhoofd een project op zichzelf; omdat Panta Rhei topdressuurpaarden aflevert, moet elk detail exact kloppen met de perfecte houding van een paard.

Voor het evenement Paard & Landleven, enkele malen gehouden op de populariteitsgolf van het buitenleven, ontwikkelde Click de huisstijl en alle communicatiemiddelen.

Click ontwikkelde de opvallende naam OX op basis van de klankovereenkomst met Auction Experts en maakte een chice huisstijl. OX was een onderdeel van de Rabobank-groep.

OX was een onderdeel van de Rabobank-groep en aansluiting op de Rabo-stijl was in het kleurgebruik toegepast, hier afgebeeld in de rapportomslagen.

Amsterdam Only organiseert business events met een persoonlijke benadering, in en rond Amsterdam. Click ontwikkelde de positionering, de de huisstijl en de folder.

We ontwierpen niet alleen de huisstijl, ook de naam is een Click-creatie. Achteraf voor de hand liggend - de opdrachtgever faciliteert immers facility management - en met F2 als dominant vormelement wordt de stijl zeer herkenbaar.

Eye Locus maakt managementinformatiesystemen waarmee bedrijventerreinen gedetailleerd in databases kunnen worden vastgelegd. De databases worden via internet ingevuld en ontsloten door beheerders, beleidsmakers, gebruikers en locatie-zoekenden.

Elke organisatie die met zijn tijd meegaat verandert. Dus moeten de medewerkers in kennis en vaardigheden uitgerust worden om met ontwikkelingen te kunnen meebewegen. BTT kreeg daarom een beeldmerk van een pyramide op een golvende basis.

Het beeldmerk van Askival bevat het eiland Askival, de bakermat van het bedrijf. Strakke, technische stijl, waarvan de elementen zich ook in brochures en andere uitingen lenen voor mooie toepassingen.

Bolesian was een onderdeel van Cap Gemini en bouwde kennissystemen voor o.a. hypotheekverstrekkers en verzekeraars. Nog met zijn vorige bureau bepaalde Jos van Hout de huisstijl en is een lijn uitgezet voor product- en corporate communicatie.

De uitgebreide stationery van Astrimex, met vestigingen in Leek (Fr), Utrecht en Zaandam is door Click vormgegeven. Uit strategische overwegingen is ervoor gekozen om het oude logo, van voor de fusie met RET, opnieuw toe te passen.

Y compris (betekent: begrepen) vertaalt uit en naar het Frans. Het rood-wit-blauw van beide landen is verenigd in een detail dat zowel horizontaal als verticaal de vlaggen laat zien.