©© 2016·2017·2018 · Click Communicatie · Utrecht

17 Mar 2019

Een gemiddelde bureaurelatie duurt 4 à 5 jaar. Dan wil de opdrachtgever nieuwe creatieve input of hij/zij schrijft een pitch uit voor een herpositionering. Of er komt een nieuwe roerganger, die alles anders wil en/of eigen contacten meebrengt. Voor Hevo mochten wij 23 jaar werken, Click ‘overleefde’ daar een nieuwe marcommanager en twee herpositioneringen, inclusief nieuwe huisstijlen. Voor de Nev...

27 Sep 2017

Communicatie is het leukste vak van de wereld. Niet voor niets kiezen zoveel mensen het als studie - en komen er mensen met andere studies in terecht. Nu heb ik veel te maken met mensen die zich - met de juiste papieren - communicatie-manager mogen noemen. Toch vraag ik me wel eens af wat zij vanuit hun opleiding meekrijgen. Je moet pakweg een dozijn disciplines aansturen en dan is het wel handig...

1 Mar 2016

Wim Aalbers is tegenwoordig managementcoach, maar was daarvoor marketeer. In die functie leerde ik hem in 1998 kennen bij opdrachtgever Hevo. Ik werkte al 10 jaar voor die club en Wim schreef meteen een pitch uit. Uiteraard. Gelukkig bleek mijn kennis van hun bedrijfsprocessen en markten - en onze creativiteit om mee te bewegen met veranderingen - groot genoeg om de concurrentie ruimschoots voor t...

5 Feb 2016

Mijn laatste pitch is 25 jaar geleden. En de voorlaatste enkele maanden daarvoor. Die verloren we. Het ging om een nieuwe woonwijk in een middelgrote gemeente. Een mooi project: communicatiebudget 5 miljoen gulden, looptijd bouw en campagne drie jaar. De briefing was hoogdravend: de RvB wilde in Elsevier en de Telegraaf adverteren en iedere Nederlander ervan overtuigen dat hij daarheen moest verhu...

30 Jan 2016

Mijn eerste website dateert van medio jaren 90. Dat wil zeggen: de eerste waarbij ik als creatief directeur het medium moest vormgeven, als onderdeel van de corporate identity. Ik betrad het domein van programmeurs. De website viel niet onder marketing, maar was bij grotere organisaties de verantwoordelijkheid van ICT’ers. Met hun eigen jargon en soms onnavolgbare argumenten waarom iets niet kon e...

Please reload

Recente berichten
Please reload