Een aparte tak van sport voor Click Communicatie

Sponsoring verdient in deze site een aparte plek. In de jaren tachtig werd Nashua pionierend groot met sponsoring. Toen al maakte Jos van Hout middelen rondom grote events als Indoor Brabant, de Scheveningen Airshow en de Nashua-basketbalploeg. Later mochten we ruim tien jaar lang vele uitingen maken voor de grootste sponsor van Nederland. Lang voordat doping de sport een lelijke knauw gaf, kregen winnende wielrenners uit de Raboploeg de volgende ochtend een inhaker in de grootste dagbladen. We feliciteerden ook Rabo’s Olympische medaillewinnaars van Sydney met een ‘1/1 pagina rondje Nederland’, net als de WK-hockeyers in 1998 en de vele winnaars van het jaarlijkse Sportgala. En we nodigden Rabo-relaties uit voor de Tour de France, de Hockey Champions Trophy, de Floriade, het Van Gogh Museum en het Prinses Christina Concours. Hier een bloemlezing uit een mooie tijd.

Paginagroot, in landelijke kranten: felicitaties aan alle door Rabo gesponsorde Olympische medaillewinnaars. In onderzoek beoordeeld als een van de beste uitingen in 2000.

Rabo-advertentie felicitaties Tour

In 2002 behaalden zowel Karsten Kroon als Michael Boogerd een Touretappe-zege. Click zat dagelijks paraat om felicitaties te produceren voor in de landelijke dagbladen de volgende ochtend.

Rabo-advertentie Floriade

Rabobank is First Founder en hoofdsponsor van het 10-jaarlijkse evenement Floriade. In het blad ‘Sponsoring’ werd een spread gewijd aan de activiteiten van Rabo rondom dit evenement.

Rabo advertorial Floriadekrant 1

Click verzorgde ook de advertorials van Rabobank in de Floriade bezoekerskrant.

Rabo advertorial Floriadekrant 2

Gedurende drie maanden verscheen elke twee weken een uitgave van de Floriade-krant.

Meestal maakten we achteraf een advertentie als een renner of hockeyploeg won. Nu waren Erik Dekker en de Nederlandse hockeydames zo dichtbij een overwinning, dat een aansporende advertentie op zijn plaats was.

Bij het EK Hippique in 2007 werden zowel de springruiters als het dressuurteam in het zonnetje gezet met deze paginagrote advertentie.

En de winnaars zijn... Rabobank sponsorde meerdere genomineerden voor het Sportgala. Beste coach, beste sportploeg, beste sportman... voor elke mogelijke uitkomst maakten we een versie. En alleen de juiste stond de volgende ochtend in de dagbladen.

Ca. 40 keer per jaar kon een Rabo-sporter of -ploeg een grote titel of wedstrijd winnen. Rabo beloonde dat met een actuele IM-inhaker. Click structureerde de ad-hoc realisatie (meestal op zondag!) en legde voor alle partijen de aanlevering vast.

Twee wereldkampioenen en nóg eens twee podiumplekken. Met recht een sterk bezet veld bij het WK Veldrijden.

Sportsponsoringmarketeer Trefpunt bestond 25 jaar en Rabobank feliciteerde ze met gepaste advertenties in het vakblad Sponsoring. Ingelijste versies kregen een prominent plekje op hun kantoor.

Met gepersonaliseerd drukwerk - toen nog een noviteit - werden relaties uitgenodigd om deel te nemen aan de Mountainbike Tour.

In deze luxe map kregen genodigden voor de Tour de France de informatie over hun reis en verblijf.

Uit de serie sponsoring-advertenties, snel gerealiseerd na een behaalde titel. Geplaatst in landelijke kranten als IM op de sportpagina, bij het wieler- of hockeynieuws.

Rabobank sponsorde het programma Nederland in Bedrijf. Click maakte de billboards - ‘Dit programma is mogelijk gemaakt door de Rabobank’ - en een overzichtsfolder om intern en aan genodigden/relaties te benadrukken wat de impact was.

Rabobank organiseert veel voor haar relaties rondom de sporten die zij sponsort. Hier werden relaties uitgenodigd om een etappe te fietsen tijdens de Tour de France.

Het bezoek aan de finale van de Tour de France was een van de meest prestigieuze relatie-uitjes van de Rabobank. Click gaf vorm aan de uitnodiging en de bevestiging met het programma.

Aankondiging WK Hockey 1998: in sport- en landelijke media maakte en plaatste Click vele Rabo-uitingen als opwarmertjes. Het begin van groei en glorie voor het hockey.

De Tour van 2000 werd de Ronde van Dekker; hij won drie etappes. Ook voor Van Bon moest Click eenmaal uit de startblokken om in no-time een felicitatie-inhaker in landelijke kranten te krijgen. De advertenties genereerden veel traffic naar de Rabo-site.

Acht internationals namen afscheid en Rabobank vestigde de aandacht op de wedstrijd, met groot respect voor de staat van dienst van de sporters.

©© 2016·2017·2018 · Click Communicatie · Utrecht